Καταρράκτης Περιβολίου

30 Δεκέμβριος 2009.

katarraktis_perivoli_2010

Και όμως... Συνεχίζουμε να ζούμε την περιπέτεια, συνεχίζουμε να ανακαλύπτουμε νέες υπέροχες και άγνωστες τoποθεσίες που βρίσκονται ένα βήμα από τα σπίτια μας! Το 2009 μας αποχαιρέτισε με ένα ακόμα, καλά κρυμμένο μυστικό του τόπου μας... Τον καταρράκτη στο χωριό Περιβόλι του δήμου Άργους Ορεστικού! Η τσάρκα μέχρι το Περιβόλι που είναι χτισμένο στους πρόποδες του Βοΐου, είχε προγραμματιστεί εδώ και αρκετές ημέρες. Η συγκεκριμένη εξόρμηση είχε πάρει για κάποιους λόγους, συμβολικό χαρακτήρα, και είχε ως σκοπό, τον εντοπισμό του καταρράκτη που βρίσκεται περίπου μισή ώρα με τα πόδια από το χωριό, κάπου χαμένος μέσα στο ρέμα...

katarraktis_perivoli_11 katarraktis_perivoli_9 katarraktis_perivoli_18 katarraktis_perivoli_10

Οι πληροφορίες που είχαμε δεν ήταν αρκετές, γι' αυτό και η εξόρμηση εμπεριείχε ένα είδος ρίσκου. Μέχρι και οι ντόπιοι, έχουν δεκαετίες ολόκληρες να τον επισκεφθούν, με αποτέλεσμα, οι απόψεις για το που ακριβώς βρίσκεται, να διίστανται και να έχουν αποκλίσεις. Εμείς δεν είχαμε παρά να βρούμε οι ίδιοι την αλήθεια!

Το χωριό χωρίζεται σε δύο μικρούς οικισμούς, το Άνω και το Κάτω Περιβόλι. Ακολουθώντας τον δρόμο που οδηγεί από το Άνω προς το Κάτω Περιβόλι, βρήκαμε στο αριστερό μας χέρι την ρεματιά που θα έπρεπε με βάση τις περιγραφές, να ακολουθήσουμε, για να βρούμε τον καταρράκτη. Συμπληρώσαμε περίπου ένα χιλιόμετρο, περπάτημα στο δάσος (εναλλακτικά υπάρχει και ένας υποτυπώδης χωματόδρομος ο οποίος όμως δεν θα μας παρείχε τις ίδιες ποσότητες αδρεναλίνης), όταν ο εκκωφαντικός θόρυβος που προκαλείται από την πτώση του νερού στα βράχια, επίσπευσε τα βήματα, καθώς καταλάβαμε πως φτάσαμε στον καταρράκτη που περιμέναμε να βρούμε. Το θέαμα ήταν καταπληκτικό! Ένας από τους πιο αξιόλογους καταρράκτες που έχουμε συναντήσει μέχρι τώρα, με αρκετό νερό (λόγω και της εποχής βέβαια), σε μία πολύ όμορφη και αρκετά "άγρια" τοποθεσία.

katarraktis_perivoli_15 katarraktis_perivoli_17 katarraktis_perivoli_16 katarraktis_perivoli_12

Χωρίς να χάσουμε χρόνο, κινηθήκαμε περιφερειακά (κάτι που χρειάστηκε περίπου ένα τέταρτο της ώρας, καθώς το έδαφος είναι πολύ απότομο και κάναμε έναν μεγάλο γύρο) για να φτάσουμε στον καταρράκτη από την κάτω πλευρά του. Δεν πρόκειται για έναν εντελώς κάθετο καταρράκτη καθώς τα νερά "σκάνε" αρκετές φορές, μέχρι να φτάσουν στο κάτω επίπεδο. Οι εικόνες αυτές είναι πάντα ξεχωριστές... Ένας όμορφος καταρράκτης μέσα στο παρθένο δάσος, ο θόρυβος του νερού που σχεδόν σε ζαλίζει και τα σταγονίδια που προκαλεί η πτώση του από το μεγάλο ύψος, να γίνονται ολοένα και πιο αισθητά πλησιάζοντας. Τα φυσικά σκαλοπάτια που έχουν λαξευθεί επάνω στον μεγάλο βράχο από το νερό, αν και προσεγγίζονται δύσκολα, ήταν μία ευκαιρία για εμάς να πρωτοτυπήσουμε στις φωτογραφίες μας, καθώς δεν είμασταν επάνω αλλά ούτε και κάτω από τον καταρράκτη αλλά ...στη μέση!

katarraktis_perivoli_4 katarraktis_perivoli_13 katarraktis_perivoli_3 katarraktis_perivoli_14

Τα κύριο ζητούμενο σε κάθε εξόρμησή μας είναι να αποσπάσουμε, πέρα από γνώσεις, και εικόνες. Εικόνες αρχικά στο μυαλό μας ως εμπειρίες αλλά από κει και πέρα, και στις μηχανές μας, ψηφιακά αποτυπωμένες. Αφού λοιπόν τελειώσαμε με την φωτογράφιση της τοποθεσίας, κατευθυνθήκαμε γρήγορα-γρήγορα προς το χωριό για να προλάβουμε τις τσιγαρίδες! Η εξόρμησή μας δεν έγινε τυχαία αυτήν την ημέρα. Οι Περιβολιώτες είχαν ετοιμάσει ένα πολύ όμορφο τσιμπούσι στο Άνω Περιβόλι. Αυτές τις γιορτινές ημέρες, τα χωριά μας βρίσκονται σε πρώτο πλάνο. Τα πονάμε, τα επισκεπτόμαστε, προσπαθούμε να τους δώσουμε ζωντάνια. Δεν ελπίζουμε ότι θα γυρίσει ο κόσμος σε αυτά, καθώς η οικονομική συρρίκνωση, σε συνδυασμό με τα σύγχρονα στάνταρντς διαβίωσης, έχουν ως συνέπεια την ερήμωσή τους. Ελπίζουμε μέσα στο πέρασμα των γενεών, να μην σβήσει η φλόγα στις καρδιές των εκάστοτε συγχωριανών και η αγάπη για τον τόπο τους...

katarraktis_perivoli_8 katarraktis_perivoli_2 katarraktis_perivoli_5 katarraktis_perivoli_1

Τα εδέσματα στο χωριό ήταν λουκάνικα και τσιγαρίδες που τα συνόδευε ντόπιο τσίπουρο. Ευχαριστήσαμε τους ανθρώπους για την φιλοξενία τους και αφού ανταλλάξαμε ευχές, φύγαμε από το Περιβόλι του δήμου Άργους Ορεστικού, με περισσότερες εικόνες, εμπειρίες, γνώσεις αλλά και συναισθήματα, σε σύγκριση με το πρωί που ξεκινήσαμε...

katarraktis_perivoli_6 anw_perivoli katw_perivoli xartis_perivoli

Επιμέλεια - Κείμενο: toulias

Εξόρμησαν - Συνεργάστηκαν: toulias, nio, mpezas, psilos, stergios, garavelas.

Ένας χρόνος online για το cyberotsarka.gr (στον "αέρα" από 29 Δεκεμβρίου 2008) μας έφερε με το παραπάνω, την ικανοποίηση που περιμέναμε. Αυτήν δεν θα μπορούσε να είναι κάτι άλλο, πέρα από ηθική. Ο μεγάλος αριθμός επισκεπτών της ιστοσελίδας μας (εδώ να συμπληρώσουμε πως με βάση τα στατιστικά στοιχεία, η αναγνώριση του κόσμου έρχεται περισσότερο από μακρινές περιοχές και όχι τόσο από την Καστοριά που αποτελεί την βάση μας), η συμμετοχή σας και τα e-mail σας είναι ο κινητήριος μοχλός για περισσότερες τσάρκες, περισσότερα μυστικά, περισσότερες εικόνες... Ο απώτερος στόχος, να στείλουμε ένα μήνυμα προς πολλές κατευθύνσεις αλλά και να ξεκολλήσουμε λίγους ανθρώπους της ηλικίας μας, από την οθόνη του υπολογιστή, θέλουμε να πιστεύουμε πως ολοένα και επιτυγχάνεται...

3d_logo_

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!

ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΚΑΙ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΤΟ 2010!

Ό,τι μας στέρησε το 2009, ας μας το φέρει ο νέος χρόνος. Τα οικονομικά κυρίως προβλήματα που ταλαιπωρούν πολύ κόσμο και ειδικότερα την περιοχή μας, να λυθούν, και να πάψουν να αποτελούν εμπόδιο για τα όνειρα των νέων της επαρχίας...